Hoitaja mittaa potilaan verenpainetta vastaanotolla.

Laatupolitiikka

Pihlajalinnan laatupolitiikka ja laadunhallintajärjestelmä tukevat Pihlajalinnan konsernin strategiaa. Yhteistä laatupolitiikkaa noudatetaan koko Pihlajalinna-konsernissa.

Pihlajalinnan tuottamat sosiaali- ja terveyspalvelut perustuvat strategian mukaisesti arvon tuottamiseen asiakkaille näyttöön perustuvin menetelmin. Pihlajalinna johtaa ja parantaa toimintansa ja palvelujensa laatua, vaikuttavuutta sekä asiakas- ja potilasturvallisuutta hyödyntäen sisäisiä ja ulkoisia menettelytapoja, kuten standardiperusteinen laadunhallinta, omavalvonnan menettelyt ja asiakkailta saatu palaute.

Pihlajalinnassa varmistetaan, että laadun ja vaikuttavuuden johtamiseen, arviointiin ja kehittämiseen on riittävät resurssit ja asian edellyttämät järjestelmät. Jatkuvan parantamisen malli varmistaa onnistumisista ja poikkeamista oppimisen. Kehittämistoimet kuvataan julkisessa omavalvonnan raportoinnissa. Pihlajalinnan laatutavoitteiden saavuttamisen varmistavat osaavat ja hyvinvoivat ammattilaiset. Jokainen ammattilainen johtaa oman työnsä laatua. Laatuun sitoutunut johto ja esihenkilöt varmistavat vaikuttavat, vastuulliset ja sujuvat toimintamallit ja prosessit.

Pihlajalinnan laatutavoitteet mittareineen on kuvattu konsernin laatuohjelmassa vuosille 2026-2027.

Laadunhallintajärjestelmän ja ympäristöjärjestelmän soveltamisala

Laadunhallintajärjestelmää ja ympäristöjärjestelmää noudatetaan Pihlajalinnan kaikessa toiminnassa.

ISO9001:2015-sertifikaatin kattavuus ja soveltamisala

Sertifikaatti kattaa toiminnan lääkärikeskuksissa, Ikipihlaja-kodeissa, Kolmostien Terveyden vuodeosastolla, Mäntänvuoren Terveyden vuodeosastolla ja Selkämeren Terveyden kuntoutusosastolla. Listan sertifioiduista toimipaikoista löydät täältä (pdf)

ISO14001:2015-sertifikaatin kattavuus ja soveltamisala

Pihlajalinnan yksityiset terveyspalvelut eli työterveys- ja lääkärikeskukset ja sairaalat on sertifioitu ISO 14001 -ympäristöjohtamisstandardin mukaan.

Listan sertifioiduista toimipaikoista löydät täältä (pdf)

Toimiluvat

Kaikilla Pihlajalinnan yksityisiä terveyspalveluja tuottavilla yksiköillä on lupaviranomaisten lupa terveydenhuollon palvelujen antamiseen (Laki yksityisestä terveydenhuollosta (152/1990) 4 §).

Laatu ja turvallisuus Pihlajalinnassa

Hoitaja mittaa potilaan verenpainetta vastaanotolla.

Laatupolitiikka

Pihlajalinnan laatupolitiikka ja laadunhallintajärjestelmä tukevat Pihlajalinnan konsernin strategiaa. Yhteistä laatupolitiikkaa noudatetaan koko Pihlajalinna-konsernissa.

Pihlajalinnan logo ja nimi valkealla seinällä vastaanottotilassa.

Omavalvonta

Pihlajalinnan omavalvontaohjelma, omavalvontasuunnitelmat ja omavalvonnan raportit.

Tietosuoja ja tietoturva

Pihlajalinna-konsernin tietosuoja- ja tietoturvapolitiikka.